fredag 26 juli 2013

sill och sms

Det var längesen jag var så knäckt som igår. Jag var inte bakis så jag mådde illa eller så, jag var bara så sjukt trött och sliten. Var hungrig, åt två tuggor och blev proppmätt. Låg på soffan och slumrade till Topchef och Masterchef, men slutligen tog jag mig i kragen och åkte iväg med bilen till pappa.
Där blev jag bjuden på sill och potatis. Bästa bakfyllematen by far!
Min faster dök upp med en kompis, de ska göra Stockholm i helgen. Hon är skön. Det är inte så stor skillnad mellan oss, 12 år, så hon har alltid känts lite som ett mellanting av kompis och släkting.
Sen kom M dit, mest för att han kom hem från Södern då och vi hade pratat om att ses, så han kom och hämtade mig. Han fick lite sill också. Sen åkte vi hem till honom och satt på hans balkong och drack rosé till tre. Men det är ju semester.

Och idag.. Idag åker jag ut till en annan förort och hjälper nån att flyttpacka. Eller om han skulle packa och jag bli packad och sjunga uppmuntrande visor. Det tyckte jag var en bra deal. Igår hade han varit ute med tjejkompisar på konsert och då hade han berättat för dem om vilka fina kläder jag hade sist vi sågs, en typ 50-talskjol och en randig top. Skrev han. Och så skriver han strofer ur låttexter. Jag vet inte, vågar inte tolka. Men han gör mig lite svag i benen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hahaha... Åka till någon?! Till en snygg karl, förmodar jag?! ;)

Antoinette sa...

till mannen som de senaste inläggen handlat om.. ;)