lördag 13 juli 2013

En perfekt dag

Efter att ha blivit akterseglad av min bipolära väninna H, tillbringade jag denna soliga dag i solstolen på balkongen.
Observera att jag inte klagar. Min balkong är, om inte ett av världens underverk, absolut ett av Stockholms. Sol mellan 11 och 21, med en lite "sila genom löven-paus" däremellan runt 17.

Vid 18-tiden tog jag nya fina strandväskan, filten och bubblet och begav mig ner till Vinterviken, för klipphäng, picknick och mys med vännen L, hennes pojkvän F och hennes kompis S, som jag inte hade träffat tidigare.
En perfekt kväll. Prat, skratt, sol, vin.. Diskussioner om dejter, skolpolitiken, självutveckling, hur man söker jobb...
Vi avslutade det hela på lokala hipsterhaket med fantastiska drinkar.

Nu sitter jag här och lyssnar på spellistan jag fick igår. Jag ser verkligen fram emot att träffa den här mannen och bara prata musik. Varenda låt är " åh den här.." Vi har messat lite idag, trots att han försvinner ut i de hälsingska skogarna till land without täckning. Sen att han är fel på flera sätt, det skiter jag i. Jag vill bara prata blues. Han kommer hem på söndag kväll, vi får se.. Det senaste han skickade var nån jäkla smiley som jag var tvungen att googla för att fatta (=tant), jag skickade en vanlig smiley tillbaka...

Edit: Nu skickade han gonatt och en bild på en kakelugn ute i torpet... Jag älskar kakelugnar.

Sova nu kanske. Pappan kommer kvart i tio för att skjutsa mig till Ikea. Wish me luck.

Inga kommentarer: