fredag 12 juli 2013

chilla?

Pratade precis med M, som alltid, och ondgjorde mig över karlar. Eller bristen på dem. De intressanta, alltså.
För han idag... Nej. Snäll och trevlig, men nej. Han var i alla fall gullig nog att säga att jag var jättesnygg, även efter jag sagt att det inte klickade.
Men jag är så trött. Så trött på att dejta kille efter kille som jag inte tänder på.
M säger att det ordnar sig. Att jag ska chilla. Och det kan ju han säga, som har typ 4 tjejer på g.
Grejen med min kära vän M är att han är ett hett villebråd. Man i 35-40års-åldern, utan barn, rökfri, snygg, lätt att ha att göra med.. Han har alltid ett gäng snygga, trevliga tjejer på g och ja, jag är avundsjuk. Som tjej i samma läge är man inte riktigt lika attraktiv. Så är det bara. Inte på nätet iaf och det är ju där jag hängt mest nu, eftersom jag aldrig går ut.
Sen att han egentligen vill ha en han inte kan få... Hur typiskt är inte det?

I vilket fall.. Jag behöver komma ut mer i det verkliga livet, så är det bara. Jag ruttnar på nätet. Okej, idag har jag i alla fall fått en jäkligt bra spellista av en kille. Jag är nästan lite kär i honom bara på grund av spellistan, för den är sjukt bra.
Men ändå, jag behöver komma ut. Frågan är bara vart..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nätet i all ära men irl är stället jag trivs bäst att träffa killar. Du har ju lite bredare utbud än jag här uppe i en småhåla så jag har inte mkt att välja på. MEN jag skulle nog försöka hänga på ställen där typen finns, rätt uppenbart :D. Vad finns det för ställen där som inte är värsta partykrogarna bara? Alltså aktiviteter eller kurser eller vad som helst. Du har nästan fööör stort utbud av ställen. Slutligen ett litet tips i all välmening. Typen i huvudet och typen man faller är inte nödvändigtvis densamma ;).

Just Sayin'

Antoinette sa...

Jag förstår din välmening.. Men det är faktiskt inte lättare att träffa killar ute här än i en liten stad. Visst, utbudet är större, men det är även konkurrensen. Jag tror på en mix, helt enkelt.

Sen det där med typen.. Jag tror aldrig jag varit ihop med nån som varit mitt "ideal". Men jag tänker inte sänka mina standards. Jag tänker inte nöja mig. Sen kommer jag säkert att falla för nån som inte motsvarar det jag "tycker" att jag vill ha i slutändan, men jag tänker inte slå huvudet i väggen för att jag nödvändigtvis ska "vidga mina vyer". Jag har gjort det, massor av gånger och hittills har det bara gett mig missmod.

Men jag förstår hur du menar, faktiskt. :) Fast i slutändan tror jag att det handlar om att råka vara på rätt plats vid rätt tillfälle.. Oavsett om det är på krogen, på en dejt eller nån annanstans...

Anonym sa...

Rätt plats vid rätt tillfälle... Det är det ödet vill! ;) Det finns liksom en plan för alla! Bara att det kan gå lite kringelikrok innan man kommer dig! :)

Antoinette sa...

Ja.. jag hoppas ju det. M är så himla positiv å mina vägnar just nu, men jag tror det mer har att göra med att han har flow..
men ändå, fokus är jag just nu :)