torsdag 11 juli 2013

göra vad jag vill

Sen kväll, eller natt egentligen, ett glas vin från Spanien och bloggen. Det är semester det.
Just det här att få vara uppe, inte behöva gå och lägga sig för att man ska klara av morgondagen utan att falla ihop av trötthet, det är det som är det sköna. Ledighet. Frihet, jag får göra vad jag vill med min tid.
Idag har jag inte gjort något alls. Det har regnat som bara den, för tydligen kan det bara vara fint väder en dag i taget den här sommaren. Imorgon ska det bli fint igen, säger yr.no. Jag sov länge. Det är som att jag behöver det, kroppen återhämtar sig väl. Jag drömmer så mycket nu också, och så verkligt. I natt drömde jag att jag av misstag råkat bjuda hem flera dejter samtidigt. Det blev en väldigt jobbig stämning i drömmen. Nånstans där vaknade jag och det kändes sjukt verkligt allting. Igår drömde jag att jag skulle gifta mig med en som jag egentligen inte alls ville gifta mig med.

Funderar på det här med dejtandet och tänker att jag lite ska låta det komma. Inte jaga. Dejta, absolut, men framförallt fokusera på mig själv, sången och träningen. För jag vet ju att jag har mycket lättare att träffa folk när jag är nöjd med mig själv. Pratade med M om det här idag och han är så väldigt positiv å mina vägnar. "Det kommer när det är dags, bara ta det lugnt!" Lätt för honom att säga, som dejtar massa snygga tjejer som inte vill annat än att ha nån form av relation med honom.. Fast han hittar ju inte det han vill ha, han heller.

Imorrn ska jag på en fikadejt. Han har försökt få till det i två år, stackaren och nu ska det bli av. Sen ska jag träffa en före detta kollega och äta glass och det ser jag nästan mer fram emot.
Men vem vet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ta det lugnt med dejtandet. Alltså, dejta på du bara, men få inte panik om det inte funkar! Det krävs att pussa på 1000 grodor för att hitta en prins, eller vad säger de??

Antoinette sa...

känns som att jag pussat 10 000.. ;)nu får det bli lugnt med dejter i veckan, för nu blev jag lite less.. ska hänga med vänner och vara social istället :)

Anonym sa...

Känner igen mig i det du säger! Var en period väldigt dejtable och dejtade väldigt ofta. Nu så tar jag det hela på ett mer avslappnat sätt. Och det känns väldigt bra! Jag inser att den som är ämnad för mig kommer när det är rätt. Däremot kan jag ju njuta av min egentid och vänner istället. Eller av min flytt såklart! :) Men ge inte upp. Kärleken kommer. Det måste man fortfarande hoppas på!! Kram