söndag 14 juli 2013

en tredjedel av semestern avverkad

Mulet och inte särskilt varmt ute. Det är ok, för det ser ut som att det ska bli fint imorrn och då ska jag träffa bästaste. Hänga, lapa sol och prata, prata, prata. Touch base.
Vi ses så sällan numer, bästaste och jag, vi lever så enormt olika liv, men det är ok. Nånstans finns vi ju ändå där, hela tiden.

Igår fick jag lite av "the talk" av M. Han tyckte att jag lägger för stort fokus på att jag inte träffar rätt och att jag tar saker för personligt. Och han har lite rätt i det. Visserligen är det ju han som får höra allt det där, han får ju ta merparten av gnället så att säga, så han kan ju tro att det är ännu mer än det är. Men han har som sagt lite rätt. Jag har varit lite under isen på sistone och då blir jag jävligt självcentrerad och tar saker personligt. Det är lite av symptomen. Nåt som hjälper är träning, så löpningen har börjat dra upp mig rejält. Jag tror att jag måste unna mig ett kort på dyra gymmet också, det kommer att bli lättare då. Fler pass, fler gym att utnyttja. Kanske fler träningskompisar också.
I vilket fall, det störde mig lite att M fick läxa upp mig, men det kanske var rättvist. Det är ju alltid tvärtom annars. Och jag vet ju att han gör det för att han tycker om mig.

Idag blir det middag och bio med la familia. Dessutom ska jag väl bestämma dag med bluesmannen. Jag ser verkligen fram emot att bara få grotta ner mig i bra musik! Själva dejten känns liksom underordnad, jag vill bara prata blues!

Inga kommentarer: