fredag 30 december 2011

trevligt häng och funderingar över imorgon kväll

Äsch.
Jag låter jävligt präktig i de tidigare inläggen.
Missförstå mig rätt, jag tycker precis allt jag skrivit. Och jag är på rätt väg, jag förändrar saker. Men ibland går det ganska långsamt. Ibland gör jag samma misstag over and over och ser det inte förrän långt senare. Skjuta upp saker är jag bra på det med, särskilt städande.
Jag antar att det jag menar är att det är viktigt att bli medveten, till att börja med..

Annars har jag mest slappat idag. Tvättat och börjat sortera ut kläder. Gått en promenad. Sen ringde M och frågade om jag ville hänga med till närmaste gallerian och titta i affärer. Det ville jag. Efter det hamnade vi på ett ställe härute i förorten och tog en öl och så småningom på ett annat ställe och tog ytterligare en öl och åt mat. Riktigt god mat för övrigt, i alla fall jag. Risotto med västerbottensost, tryffel och Portobellosvamp.
Och så pratade vi om en massa olika saker och om sex. En jäkla massa sex. Jag har en teori om att nu när han börjar stadga sig så vill han höra om mitt singelsexliv, för att få en krydda i tillvaron... Eller så är han bara kille och tycker det är kul att höra om sex. Skitsamma, för han och jag ska inte ha sex igen i alla fall. Oavsett om han träffar nån eller ej. Jag är lite för svag för honom för det.

Imorrn ska jag på nyktert nyårskalajs, vilket ju är trevligt. Det har inte drösat in andra inbjudningar direkt. Det här kommer bli bra, fast det är en massa folk som ingår i ett sammanhang, som inte jag gör. De är trevliga och öppna, det är inte det, men det går inte att undvika att känna sig lite utanför. På det sättet är jag lite halvosugen.
Det är i såna här stunder jag verkligen skulle vilja ha en kille. För egentligen skulle jag bara vilja vara hemma och äta god mat och slappa. Men jag vet att om jag satt ensam hemma så skulle jag känna mig så sjukt ensam på kvällen och bli jättedeppig.
M skulle på fest med sin dejt, men han var så där lagom sugen han med. Han sa att han tänkt fråga mig om jag ville fira med honom och bara slappa, men att han tänkt att jag inte ville. Idiot. Det hade jag väl velat. Fast det var väl lika bra, det blir nog bra som det blir.
Det är bara en kväll och snart är den över.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Dessa storhelger. Är glad att jag styrde upp kryssning annars hade jag nog deppat ihop totalt.

Kram

Anonym sa...

Som sagt.. Gillar inte heller nyår. Synd att du inte fick en myskväll hemma med M. Men då kanske han inte hade haft någon dejt mer?! Ha nu en superhärlig kväll! Kram

Antoinette sa...

vi fick ju en trevlig kväll igår istället. :)
Jag tror kvällen blir toppen. God mat, trevliga människor..
Kramar!

Kira sa...

Gott nytt år! :)

Anonym sa...

Hoppas du får en fin nyårsafton! Nyår hör definitivt inte till mina favorithelger, så här blir det lugnt och skönt hemma och mys med barnen.

Gott nytt år!
Kram!

Singelsussi sa...

Kvällarna innan eller efter blir nästan alltid roligare än nyår. Gott Nytt År!

Antoinette sa...

Gott nytt på er!