fredag 16 december 2011

Funderingar, fokus och form

Funderar och reflekterar.

Tänker på att komma i form, andligt och kroppsligt. Det går ju hand i hand det där och jag har liksom kommit av mig. Träningen är inte längre självklar, den är något jag borde göra. Så vill jag inte ha det. Jag vill komma  igång igen, få en regelbundenhet. Och det är bara jag som kan få det att hända. Samma med maten.

Så nu, ny plan.
  • Ta det lugnt med dejtandet ett tag, jag är ändå less på dejtingsajten just nu. Känns verkligen som om det bara finns bottenskrap, förutom ett fåtal. Min lilla 26-åring, till exempel. Men han är ju i Australien. Okej, om nåt trillar i knät på mig så tänker jag inte sopa ner det. Den andra 26-åringen, han från WF. Honom kanske jag vill träffa, men mest för att han verkar vara riktigt rolig och trevlig. 
  • Foka på att låta träningen bli en vana igen. Regelbundenhet är viktigare än vad jag egentligen gör. Räcker utmärkt med ett snabbpass med lite styrka och lite kondition.
  • Få ordning på maten. SKIPPA KOLHYDRATERNA! Jag vet ju att jag mår jäkligt mycket bättre utan dem. Okej, lite grönsaker kan få slinka ner. Spenat och broccoli och sånt. Och magra mjölkprodukter. Så, lite Dukantänk, fast inte hela vägen kanske. Hålla koll på vad jag äter, för att förhoppningsvis förstå vad som påverkar min hud i ansiktet. Hålla koll på kalorierna också.

Och jag börjar nu.
Inget jävla "på måndag".
Visserligen ska jag ta ett glas vin med en kompis ikväll och ha adventsmys med fina tjejer på söndag, men jag börjar ändå nu. Tänket börjar nu.

3 kommentarer:

Saga sa...

Svält dig i dag och i morgon, för på söndag blir det ingen hejd på kolhydraterna. Sorry ;)
Du kan ju promenera hit, så har du bunkrat upp med ett godkänt intag.

Ses i morgon!
kram

Anonym sa...

ja man kan börja när som helst och sen behöver man inte vara nitisk bara man sköter sig till 80-90 procent. Du har väl kvar den där sexkillen, kör med honom tillsvidare ibland är det bara kul med lite skoj...nåt annat än den grå vardagen...

Antoinette sa...

saga: helt ok, jag har räknat med det! :)
Btdt: jo, grejen är ju just att inte skjuta upp det och "passa på" innan! :)