söndag 11 december 2011

att man blir blå fast man egentligen har det så bra

En bra dag idag, ändå är jag lite söndagsblå.
Saknar att ha ett sammanhang tillsammans med nån annan, tillsammans med en man. Nån att höra ihop med. Kom på mig själv med att sakna M idag, fast egentligen saknar jag inte alls honom. Inte det vi hade heller, men jag saknar att ha nån här.
Men skit i det nu.

Jag har dammsugit, lagat en linsgryta, badat och skrubbat mig, samt bytt sängkläder. Eventuellt kokar jag en kopp varm choklad sen. Med lite honungsrom. Det blir bra.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Know the feeling. Jävla söndagar. Dock kom min igår måndag så har jag tur skjuts det fram i tiden och försvinner så småningom...trodde jag på det själv? Nja kanske inte, men tanken var väl god ;)

Antoinette sa...

Det är väl bara att inse att den kan komma lite närsom, den där känslan.