torsdag 29 december 2011

Hittad lista. Låter bättre än snodd.

1. VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Jag hade träffat kille (senaste exet) på sommaren och var hyfsat nykär. Trodde fortfarande att kärleken övervinner allt. Som jag bedrog mig...
Trivdes rätt bra på dåvarande jobbet, men var less på sången (eller egentligen allt merjobb runtomkring) och lade ner den. För alltid, trodde jag...

2. VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Singel och deprimerad. Ny antideppmedicin, som började verka så smått, plus KBT-terapi. Vantrivdes på jobbet och funderade på om jag skulle säga upp mig, med eller utan nytt jobb. Det blev utan, fast jag fick nytt inom en vecka.

3. FEM SNACKS DU GILLAR?
Popcorn, ostbågar, cocktailtomater, oliver och rökta mandlar

4. FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
Okej. Sa jag att min hobby är sång? Jag kan jävligt många låtar utantill.

5. FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU BLEV MILJARDÄR?
Betala alla lån och skulder, resa massor, både långt och kort, satsa helt på min egen firma, bjuda familj och vänner på en lyxresa till nåt bra ställe, köpa bil.

6. FEM DÅLIGA VANOR?
Snoozar. Fast det har blivit bättre sen jag skaffade ljusväckarklockan.
Lämnar disk till morgondagen. Lämnar det mesta i städväg till morgondagen, ärligt talat.
Stänger aldrig skåpsdörrar. Inklusive kylskåpsdörren, när jag lagar mat. M (ex-sambon) blev galen på mig.
Köper pocketböcker hela tiden, fast jag inte har plats för nya.
Fastnar framför datorn på kvällarna...

7. FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA?
Sjunga! Yoga! Äta god mat med tillhörande gott vin och gott sällskap! Resa! Bada!

8. FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I ELLER KÖPA?
Det är farligt att säga aldrig... Men. Tights och kort tröja i kombo går ju bort. Axelvaddar. Brr. Skinnsoffa är hemskt fult och oskönt, samt såna där stora solfjädrar som var poppis att ha på väggen på 80-talet.  Och UGGS. Jäklar vad fula de är.

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Kul att få veta lite mer om dig!! :-)

Åsa sa...

Haha, solfjädrarna hade jag glömt! Sjukt fult! Inklusive hoppande delfiner i solnedgång och gråtande clowner ;)