fredag 30 december 2011

The definition of insanity

Jag är så trött på de här idéerna om att allt kommer att bli annorlunda efter nyårsafton.
Newsflash; Det blir det inte!
Ditt liv kommer att vara lika tråkigt, roligt, innehållslöst, spännande, långsamt och spontant som innan. Ingenting förändras bara för att du skriver 12 istället för 11. Det där är bara en jävla siffra, inte nåt magiskt som förändrar din tillvaro.
"Det nya året ska bli si och så.." Nä, det kommer det inte att bli.
Om du inte tar tag i det själv förstås. Förändrar. För det kan du göra, absolut. Men vet du, det kan du göra idag. Du behöver inte vänta tills på söndag, jag lovar.
För som han sa, den gode Einstein;
The definition of insanity: doing the same thing over and over again and expect different results.

11 kommentarer:

Aurora sa...

Word! på det säger jag :) och gott nytt år.

Antoinette sa...

Detsamma till dig! :)

Maria sa...

Näeh vad pessimistiskt...

Åsa sa...

Tror dock att 2012 blir spännande, det är Drakens år (jag är själv Drake) och bara det är ju exciting. Tror det kommer hända grejer för oss alla!

Antoinette sa...

Det är inte pessimistiskt, det är realistiskt.
Klart det kan och kommer att hända spännande saker nästa år! Men inte om vi inte bidrar själva till att det ska hända genom att vara öppen och/eller förändra bitar av sitt liv. Så tror jag.

Framförallt är det det här med att tro att saker och ting ska bli annorlunda bara för att det är ett nytt år.. Lite samma som att "på måndag, då börjar mitt nya liv.."

Visst händer saker som man inte kan påverka. Det vet jag, tro mig. Men vad jag väljer att göra med det som hänt, hur det påverkar mitt liv, det bestämmer jag!

Så, se till att göra 2012 till ert år, oavsett.. ;)

Maria sa...

Det är väl ingen som tror att ett klockslag spelar roll, det är ju det att man väljer att tro att man ska lyckas ändra på en del dåliga vanor (av egen kraft naturligtvis) och det är ett symboliskt datum.

Tears and Pearls sa...

Det är därför jag aldrig aldrig avlägger några nyårslöften. Jag skriver ingen årskrönika, och säger inte att "nästa år då jävlar ska det bli mitt år" ;)

Antoinette sa...

Jag tycker och tror att symboliska datum mer blir till en ursäkt att skjuta upp saker. Lika bra att börja idag med en ny vana.
Men det är min åsikt...

Maria sa...

Jag blev provocerad bara; ser inget fel i att bestämma et datum, men så är jag ju hedersmedlem i procrastinators unite - tomorrow.

Anonym sa...

Jag ger heller aldrig nyårslöften. För om man inte har börjat med dem innan, varför börja nu?! Jag ser hellre fram emot våren. Höra fåglarna sjunga, se grönskan komma, känna lukten av våren. Det är underbart! Kram

Antoinette sa...

Det är lugnt Maria! ;)
Jag är rätt bra på att skjuta upp saker själv. Men jag blev själv provocerad av alla som ger uttryck för att allt ska bli så mycket bättre och annorlunda bara vi passerar tolvslaget imorrn.. :S

Notlovliest: ja, våren.. Herregud vad jag längtar!