tisdag 13 december 2011

Nej, nej och åter nej. Nej.

Nej.
Nej nej nej.
Note to self: ALDRIG hemmadejt förrän tidigast fjärde dejten!

Det var så misslyckat.
Jag textade honom från tunnelbanan; "nu är jag på väg". Klockan var då halvsju. Vi hade kommit överens om att ses sju. Han svarar: "oj då, redan, jag som inte hunnit duscha!" Bara där... Sen när jag kom dit så stod han i duschen. En halvtimme senare.
Och så det här med middag. Okej att han sa att "det är trevligt att laga mat tillsammans", men då tänker jag att middagen är i princip klar och man får typ hjälpa till med att skära sallad. Om det är andra dejten och man vill göra intryck. Men, nej. Inget var klart. Till råga på allt hade han glömt att handla nåt, så han stack ut och jag fick göra i ordning maten (okej, jag hade väl kunnat följa med, men jag var inte så sugen på det..).
Jaha, sen åt vi och det var väl gott. Men han var jävligt trögpratad. Bara satt och tittade. Jag höll låda som aldrig förr och inser att om jag tystnar så kommer han att vilja hångla. Bara för att vi hånglade sist vi sågs. jag kände FÖRVÄNTNINGARNA och det gav mig lite panik. Okej, glöm "lite".
Sen skulle vi äta ost och kex och sitta i soffan. Han försöker sätta sig nära och "råka" nudda mig, jag får tokpanik och säger att jag måste hem, för jag ska jobba imorrn. Big lie.

Alltså, jag vet inte. Det var ju helt ok att hångla med honom sist, nu var det plötsligt uteslutet. Jag tror faktiskt det var just det, att det fanns FÖRVÄNTNINGAR i luften. Vi hånglade ju på första dejten, då måste vi göra det nu med... Nä.
Grejen är att om vi setts på en restaurang hade det inte blivit såhär, det är jag nästan säker på. Det var FÖRVÄNTNINGARNA som gjorde att jag freakade. Vilket ju kan tyckas märkligt, med tanke på hansombaravillhasex, men där var det ju så.. Ja, det var ju bara det. Det var så givet.

Jag tror jag är lite mätt på dejtande för ett tag. Kanske ska pausa till efter jul. Har en kille jag faktiskt vill träffa från dejtingsajten, annars kan det få vara lite. Måste landa, känner jag. Kan räcka med flörten jag har på wordfeud nu, en 26-åring som pluggar till lärare och gillar yoga..

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj så jag känner igen mig i det du skriver. Med den här dejten jag har. Förväntningar på att det ska bli nåt och jag känner bara panik. Skulle man gilla karln och vilja ha honom skulle det inte vara så här, eller hur?!

Tears and Pearls sa...

Känner igen mej sååå väl! KRAM

Kira sa...

Håller med. Hade du varit intresserad hade du stannat. Man vet ju, innerst inne. Men WF är fantastiskt. :) Och billigare än dejtingsidor. Tyvärr bor alla de intressanta så långt bort.

Pinglan sa...

Men jösses!! Vilket stolpskott! Förstår verkligen att du bara ville hem. Hur hemskt som helst! Men oj?! Hur gör du med wf?? Kör du med random opponent då?? Kul!! Måste jag testa!

Anonym sa...

Magkänslan ska man fasiken inte nonchalera.. =/

Antoinette sa...

Ja, så jävla misslyckat.
Har en känsla av misströstan idag, kan bero på att jag blev magsjuk inatt också.
Jag vet inte. Börjar tro att det faktiskt inte finns nån..

Saga sa...

Usch för förväntningar. I alla lägen.
Bra att du gjorde det som DU kände var rätt, det tycker jag är viktigast i det här läget. Tumme upp!

Vi ska bara ta oss genom den här satans mörka perioden (kallas den vinter?) - sen blir allt lite roligare och killarna snyggare!

Och du, på lördag ska vi köra hårt!

WF-flirt, ja du anar nog vad jag tycker ;)

Antoinette sa...

Ja, jag är jäkligt nöjd med det. Att jag inte gjorde nåt som jag inte kände för. Usch, jag blir mer och mer störd ju mer jag tänker på det! Det var fan det enda han tänkte på så fort jag kom innanför dörrn, jag lovar!

Snart är vintern över.. snart..

Ja, du det är ju riktigt roligt med WF-flirt!