måndag 26 december 2011

..och nu är det över, för i år.

Sitter på tåget på väg hem.
Vi överlevde. Det har till och med gått ganska bra.
Hotellet var fint, frukosten god, men det var väldigt stängt. Baren stängde redan fem, gymmet var inte öppet alls. Lite synd, när jag nu packat träningskläder.
Promenerat mycket har vi gjort. Gått runt i ett ganska folktomt Göteborg, stannat och fikat, gått lite till.
Ätit en god och lite lyxig middag. Druckit Irish coffee. Gått på bio. Träffat lite släkt.

Inte pratat speciellt mycket om anledningen till att vi gör som vi gör i år. Lika så skönt. Jag orkar inte. Det är nog med att jag måste genomlida skiten, men nu är det över.

Och nu åker vi hem och mitt jullov fortsätter. Känns skönt att veta att jag nu kan vara ledig med gott samvete, utan att känna massa måsten. Imorrn skriver vi papper.

4 kommentarer:

Vero sa...

Önskar jag hade jullov jag med.

Saga sa...

Ingen som inte varit arbetslös kan förstå hur jobbigt det är att vara "ledig" utan tidsbegränsning, eller hur skönt det är att vara ledig när man vet att det är ett visst antal dagar bara :)
Hurra för nya jobbet.

Anonym sa...

God fortsättning :)

Antoinette sa...

Det är enorm skillnad. Jag har liksom inte känt mig ledig innan alls, och det har jag ju inte varit heller. men nu.. :) Hurra!

God fortsättning på er alla!