tisdag 13 december 2011

Middagsdejt och tisdagsblues

Middagsdejt idag. Hemma hos, och jag är just nu riktigt osugen. Jag känner mig tjock, svullen, tråkig och lite låg. Har tänkt mycket på brorsan idag, särskilt nu på eftermiddagen. Kanske för att jag var hemma hos pappa och barnvaktade kattskrället och det var nåt vi brukade dela på, han och jag. Eller så behövs det inte ens nån direkt orsak. Jag saknar honom så jag inte vet vart jag ska ta vägen ibland.
Men, jag ska ta min dåliga kroppskänsla och min blues och ta mig iväg på den där middagen. Blir det trist så får jag väl ursäkta mig och gå hem, herregud.
Annars har det varit bra idag, tisdag till trots. Var äntligen och klippte mig hos min "riktiga" frisör, han som jag klippt mig hos sen han råkade färga min lugg turkosgrön för 14 år sen. Han är inte helt billig, det är anledningen till att jag gått till en annan, men nu bestämde jag mig för att detta var en julklapp till mig själv. Han blev jätteglad när han såg mig! Så, vi avhandlade ca 2 år på 1,5 timme och det var supermysigt.

Nä, hopp i badet..

2 kommentarer:

Pinglan sa...

Åh, vad kul att gå och klippa sig! Hoppas du blev nöjd!

Antoinette sa...

mycket!