torsdag 25 augusti 2011

Farväl

Så.
Idag var det dags.
Visning i kapellet på karolinska.
Bara att komma dit var ju en historia i sig. Vi startade naturligtvis för sent, med tanke på köerna. Natten till idag har vi väl sovit kanske 2-3 timmar, eftersom både min farbror och farmor kom upp. Dessutom körde mina bägge fastrar hit från Göteborg och kom fram ca 5 imorse. Så att vi var lite långsamma i starten var kanske inte så konstigt.

Hursomhelst.
Vi kom fram.

Att se honom ligga där. Liksom uppstoppad, vilket han förstås var. Man såg att de tagit ögonen, för det var liksom märkligt platt under ögonlocken.
De hade gjort honom fin. Sminkat bort den värsta likblekheten, men han var så kall. Iskall. Så hemskt och så oförklarligt orättvist.
Hans vänner kom dit. Några av dem, ett tjugotal. De behövde också se för att förstå.

Jag gav mig ut när vi kom hem. Orkade inte springa, kroppen är för dränerad på energi, men jag var tvungen att vara ensam och att röra på mig. Och jag grät. Jag pratade med min bror och grät.

Och det blir inte bättre.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh herregud. Jag beklagar sorgen. Verkligen, verkligen beklagar. Ta hand om dig.
KRAM!

Åsa sa...

Vet inte vad jag skall säga, det är så ofantligt tragiskt. Jag tänker på dig ofta.

Försök komma ut och andas när du har en gnutta ork, som du gjorde idag. Naturen ger energi.

Många kramar

Anna sa...

Kram

Kira sa...

Fina du. Det gör mig så ont. Jag kan inte föreställa mig något värre. Jag tänker på dig hela tiden, men det finns inget att skriva som hjälper.

Stor kram

chaos sa...

Åh, vännen! Det ni gjort idag är bland det svåraste man kan göra, men ändå ett sätt att förstå. Det var först när jag såg min bror i kistan före hans begravning som jag förstod på riktigt och kunde gråta.

Känner med dig och tänker på dig!
Det blir lättare, även om det är väldigt svårt att tro det när man står mitt i sorgen.
Sköt om dig!
Kram!

Pettiwoman sa...

*kramar om*

Kattis sa...

KramKramKram!

Tears and Pearls sa...

Tänker på dej mycket! <3