tisdag 9 augusti 2011

En dag då livet suger

Det här är verkligen inte min dag. Alls.
Jag har lite ångest nu. Inte så lite heller.
A-kassan strular och vill ha konstiga intyg för att kunna besluta om ersättning. Jag är rädd att det slutar med att jag inte får någon och vad fan gör jag då? Går i personlig konkurs?

Jag vill verkligen inte tillbaka till det yrkesområde som jag lämnat, jag vill prova att starta eget och få jobba med det jag vill, men det verkar inte vara möjligt just nu. Det lutar åt att jag får ta ännu ett jobb jag inte vill ha, bara för att tjäna pengar och överleva.

En sista utväg finns och det är starta-egetbidrag. Jag vet inte om man kan få det för sån verksamhet som jag vill driva, men det är värt att kolla upp. Jag vet inte ens varför jag inte gjort det tidigare.

Som grädde på moset har jag fått utslag i ansiktet. Röda, fula, nariga eksem. Jag har sökt lite på nätet och det verkar vara nåt som heter perioral dermatit. För att bli fri från det måste man äta antibiotika, samt inte använda smink på flera veckor. Men så kul. Så jag ska till doktorn kvart över ett och få punga ut med ännu mer pengar. Hej kreditgräns!

Jävla skitdag. Inte kan jag tröstäta heller, för då blir jag ju tjock dessutom. Jag får gå och träna sen, så får jag ut lite ångest i alla fall.

Sa jag att det regnar..?

3 kommentarer:

Aurora sa...

Men åh vilken rövdag. Hoppas det känns skönt att träna sen. Kram!

Antoinette sa...

det blir yoga, känns som om jag behöver lite mindfulness..
Kram!

Saga sa...

Tror inte af har några regler för vilken verksamhet du ska köra. Man måste bara få ihop en budget och en affärsplan, sen skickar dom den vidare till en extern firma som gör en bedömning efter ett möte med dig. Det dom kollar på är alltså hållbarheten rent ekonomiskt och om du verkar ha koll. Dom kräver inga intyg eller annat för att det du skriver ska vara sant.

KÖR!, säger jag. (som haft eget sen i januari och älskar det)

Sorry låst blogg, men jag måste.
kram