fredag 19 augusti 2011

försök till pepp

Försöker peppa mig själv inför kvällen.
Oavsett hur fattig jag är ska jag i alla fall få gå ut och ha grymt trevligt ikväll. Få gratis mat och gratis vin. Det är inte helt fel, det.
Jag har badat, fixat håret (fast det blir inte riktigt bra) och sminkat mig. Snart kommer pappa med bilen, som jag ska låna i helgen.
Det regnar, men det skiter jag i.
Jag kunde inte ha klänningen jag tänkt. Fast det är min tjockklänning som jag hade när jag vägde mest hittills. Jag verkar ha jobbat upp musklerna kring bröstkorgen, för det är där det skiter sig.
På måndag ska jag ringa soc och se om jag kan få ett tillfälligt lån därifrån. Och så håller vi tummarna för att a-kassan vill ge tillbaka lite av allt jag betalat in genom åren.

Och så finns det ju alltid de som har det värre. Allt är en fråga om perspektiv. Det gäller att komma ihåg det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Absolut soc, kniper det så måste man och dessutom måste räkningarna betalas. Var dit några gånger förut när det var som värst bara för att man måste. Men lånar dom? Får man inte om man ligger på underskott...??

Vet inte hur det funkar nu förtiden.

Kram