onsdag 17 augusti 2011

Jaha. Nu förstår jag.

Ont i halsen, feber (okej, väldigt lite feber, men ändå!) PMS och skit.
Inte undra på att jag varit kranky de senaste dagarna.
Har i alla fall anmält mig till vikariepoolen idag, sa att jag kunde börja jobba på måndag. Så vi får väl se vad som händer nu.
För tillfället sitter jag och fantiserar om allt jag ska handla när jag kommer på fötter igen. Då tänkte jag vara smalare också, för det kommer ju att ta tid. Jag ska bli sjukt ekonomisk, har jag tänkt.
Nu ska jag först och främst fixa jobb, så jag kan betala mina räkningar. All of them. Sen ska jag klippa kreditkorten. No more kredit. Cash is king.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror det är en bra grej. Jag har INGA kreditkort längre. Funderar dock på hur det här med pantbanken nu funkar. Oklar.t

Antoinette sa...

Pantbanken. Det är en idé. Hmm.. Frågan är om jag har nåt värt att panta...

Anonym sa...

Kreditkort finns inte i min värld men dom där jävla kontona man har hos katalogern...planen är att röja dom ur världen. Betala bort för alla pengar jag får nu. ingen onödig räkning alls. Det är för enkelt att klicka hem grejer grrrr....

Sen tror jag på riktigt att man ska ta ut och ha kontanter och betala för då ser man när pengarna försvinner inte dra kort...Hm...ska nog återuppta det där med reda pengar

Antoinette sa...

Jag är helt inne på din linje där.
Ska göra en total sanering den här hösten. Allt skit ska bort, jag får leva på existensminimum så länge. Inga klädinköp, dyra utekvällar (nån öl då&då MÅSTE jag få ta, men inte mer än så)eller impulsköp.
Så kan jag börja om till våren, förhoppningsvis med ett bra, högavlönat jobb.