onsdag 3 augusti 2011

Struktur

Jag behöver struktur.
I allt, har jag insett. Utan struktur förfaller min värld, krackelerar som en jordplätt i öknen.

Så därför har jag lagt upp en struktur för mig själv nu när jag är arbetslös. Inte stenhårt, det är inte det som behövs. Mer som en plan. Dagliga mål fördelat på ett förmiddags och ett eftermiddagspass. Målet varje dag är att söka minst ett jobb. Gärna ett på förmiddagen och ett på eftermiddagen. Sen har jag lite andra grejer som ska göras också. Idag ska jag till exempel röja ur skafferiet.

Just nu är planen att dricka kaffe på balkongen, men solen samarbetar inte riktigt. Den gömmer sig bakom molnen, något jag finner oerhört irriterande. När jag var ute och sprang tidigare idag lyste den minsann obarmhärtigt på mig.

Ett annat mål idag är att skriva ett mail. För att förklara vissa saker och få ett sjysst avslut. Har tänkt göra det i flera dagar nu, men skjuter upp det... Varför göra idag vad man kan göra imorgon? Men nu är det dags.

Inga kommentarer: