måndag 1 augusti 2011

Nu är semestern slut

Hemma, efter dryga 6 kilometer i löparspåret. Eller, smågatorna i villaområdet.
Tänk om jag inte åt en massa glass hela tiden? Hur kilona skulle rinna av. Jag skyller på att jag måste kyla ner mig inifrån i den tropiska hettan vi har här, men egentligen kan jag ju lika gärna suga på en isbit. Inte lika gott, dock.
Jag tror att jag har hittat min bana nu i alla fall. Ska nog köra den här slingan ett tag och se om jag kan förbättra tiden. Använda pulsklockan.
Har inte hört ett ord från honom, förresten, om ni undrade. Inte sen sms:et han skickade när han kom hem förra söndagen. Jag har inte heller hört av mig. Orkar inte sylta in mig, jag inser det nu. Han gjorde mig en tjänst. För tro mig, det skulle kunna bli så illa, så illa. I alla fall tänkte jag skicka ett mail och liksom avsluta det hela snyggt. Det är han värd.
Och sen då? Ja, vem vet. Nu är min semester slut i alla fall. Jag ska börja gå upp i tid på dagarna, dela in dem i arbetspass. Jobba med företaget, söka lite jobb.. Komma igång igen.
Ska bli lite skönt ändå.

Inga kommentarer: