söndag 21 augusti 2011

Min bror är död

Igår, fredag, blev min bror påkörd av en ouppmärksam förare, som svängde från Renstiernas gata till Åsögatan. Min bror sprang över Åsögatan, blev träffad av vanen och omedelbart medvetslös. Han hade inte ens avvärjningsskador på kroppen. Han var bara skadad från hakan och uppåt. Bara. Han vaknade aldrig upp.
Klockan 14.50 idag  förklarades han hjärndöd. Eftersom vi tror att han vill donera sina organ, han var nämligen en människa som ville ge till andra, så kunde de inte stänga av respiratorn, som drivit hans andetag sen han opererats. Vi fick alltså säga adjö till en människa som såg ut som om han bara låg och sov.

Jag hatar människan som gjorde detta.Jag vet att det inte var meningen, men jag kan inte förlåta. Hon borde sett sig för, så enkelt är det.

Det här är det värsta som kan hända.
Jag skiter i om jag går i personlig konkurs. Ingenting är värre än det jag upplevde inatt och det jag upplever nu.
Min bror var en fin människa. En människa som gjorde avtryck. Vad fan skulle han dö för?

Jag vill inte gå och sova. Jag är rädd för att drömma att han lever och sen vakna upp och så är det inte sant.
Han fattas mig. Han fattas mig så oerhört. Det var ju han och jag, liksom.
Men inte längre.
Nu är det bara jag.

Och det gör så ont.

14 kommentarer:

Anna sa...

Men fina du. Jag finner inga ord. Så otroligt fruktansvärt hemskt.
Jag beklagar verkligen sorgen och tänker på dig.

Kram

chaos sa...

Det finns inga ord till tröst. Och inte för att det hjälper dig, men jag vet precis vad du går igenom nu, Jag miste mitt enda syskon för fem år sedan. Det blir lättare med tiden, men sorgen och saknaden finns där fortfarande. Tänker på dig!

Stor varm kram!

Kattis sa...

Tänker på dig. Kram!

Åsa sa...

Det är förfärligt, orättvist och fruktansvärt. En ung människa som rycks bort så hastigt och pga någon annans ouppmärksamhet. Jag blir illa berörd och jag tänker på dig.

Många kramar

Truth sa...

Älskad vän, jag finns här närhelst du behöver!

Anonym sa...

Men.. jag finner inga ord, smärtan måste vara ofattbar stor och du har all rätt att tänka som du gör. Jag beklagar verkligen din sorg. :-(

Kram*

Pari sa...

Hjärtat du och din familj finns i våra tankar hela tiden. Det är helt ofattbart att du förlorat din bror. Livet är så jävla orättvist ibland. Vi finns här om du behöver något, om det så bara är för att komma bort och skrika lite.
Massor av kramar och kärlek från oss båda!

Kira sa...

Jag vet att det inte finns ord som hjälper. Inte när det värsta har hänt.

Jag tänker på dig och beklagar verkligen.

Kram

Anonym sa...

Fy vad hemskt. Jag tänker på dig . Kram

Tears and Pearls sa...

Tänker massor på dej! Helt ofattbart... :( KRAM <3

Pettiwoman sa...

Det är när jag läser sånt här jag känner.... sluta må dåligt Petra!

Så ledsen för din skull!

Finns inga ord som tröstar så jag sänder massa varma kramar!

Singelsussi sa...

Så oerhört tragiskt att höra, jag vet inte ens vad jag ska säga...Tänker på dig och din familj. Kram

Janet sa...

Åh :(
Mitt hjärta känner så med dig.

Värme och kärlek

Anonym sa...

Herregud det värsta som kan hända har hänt. Känner verkligen med dig och din familj.

Beklagar sorgen.

Stor kram