söndag 31 maj 2009

Sol och gamla kläder

Idag är det återvinningsdag här i kvarteret. Det betyder att vem som helst får ställa sig på gatan och sälja sitt garderobsrens, hembakta bullar eller vad annars man kan komma på.

Själv tog jag den nyinköpta solstolen under armen och parkerade den på gräset bredvid mitt hus. Det var inte bara jag som njöt av solen och stolen. Titt som tätt fick jag borsta av mig små svarta myror som envisades med att använda stolen och i förlängningen mig, som klätterställning. Korkat, men vem har sagt att myror är smarta?

Nu, några timmar senare, blev det faktiskt för varmt. Dessutom är det väl snart dags att äta lunch.
Lite bakishungrig efter den mysiga grillfesten igår, även om jag kom hem i hyfsad tid. Ingen utgång blev det. Det skulle kosta 100 spänn att gå in och med min ekonomiska situation... Nä.
Lägger hellre de pengarna på nån bar eller uteservering nästa helg.

Lunch var det...

Inga kommentarer: