tisdag 5 maj 2009

Att snooza eller inte snooza...

Jag är en sån som snoozar. Inte en gång, jag brukar snooza mellan 6 och sju på morgonen. Oftast går det hur bra som helst, men inte idag. Idag tryckte jag inte på snooze, jag tryckte på av.

Vilket ledde till att jag slog upp mina blå prick klockan 08.00. När jag börjar jobba? 08.00!

Jag hatar att försova mig. Hela dagen blir konstig. Nu bor jag ju nära jobbet, så jag var där ganska snabbt, men ändå. Jag har haft som ett lock för pannan hela dagen. Känt mig förkyld. Men det är bara för lite sömn, har jag bestämt. Eller lågtrycket. Eller psykosomatiska problem...

Nu funderar jag på att ta en liten promenad. Mitt comhem har ändå slutat funka av nån anledning, så det finns inget bra att se på tv:n. Lika bra att kompensera, eftersom jag inte kunde motstå att köpa choklad idag... Jag blir ju ändå inte smalare tills på fredag, så vad fan!

Men en promenad vore rätt skönt...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag snoozar som en tok jag med, nästan alltid 40 minuter vilket resulterar i att jag jämt taxar in 20-30 minuter försen på jobbet. Idiotiskt, men vad skall man göra. Kan inte sova tidigt på kvällen så då blir det att man är i koma på morgonen..!?

O tv'n ja... det är ett kapitel för sig. Jag var ute o powerwalkade i 1 timme o kom hem lagom för att se på tv - o så är den svart!

Antoinette sa...

Här började det regna, så det blev ingen promenad.
Den jäkla tv:n...

Aurora sa...

Mitt comhem slutade också fungera, både tv och internet, fick precis igång det... grrr...

Antoinette sa...

Som tur är har jag inte comheminternet..
Så glad att kanalerna är tillbaka! hade ju planerat tvkväll idag!

Kaktusblomma sa...

Oj, skrev du om mina morgnar? Snoozarnas drottningar är vi *s*. Choklad är en underbar kompensation emellanåt... Take care,
kram