fredag 15 maj 2009

Färjan

Jag åkte Färjan igår. Och idag, förstås. Med jobbet. Med tanke på vilken typ av människor jag jobbar med så det är alltid lika spännande att åka på såna här resor.

Dessutom sprang det omkring ett tv-team som jag var tvungen att undvika titt som tätt. Även om jag älskar att titta på färjan så vill jag inte vara med i programmet...

Jag var utsedd till reseledare, helt enkelt eftersom jag bokat resan. Mycket spännande. Att ha den övergripande kollen är inte min starka sida, om man säger så. Som tur var behövde jag bara hålla reda på alla tills vi kom in till buffén. Sen fick folk ta hand om sig själva och varandra.

Det blev trots allt en ganska lugn resa. Stämningen ombord var glad och inte så fasligt mycket dräggfylla. Det värsta vi såg skedde redan vid 21-tiden, en tjej som kom ut ur en hiss, med trosorna vid fotknölarna, och lämnade efter sig en pöl... Vi valde att inte åka "kiss-hissen" efter det.

Trots att det var lugnt med allt, även alkoholen (jag jobbade ju...) så är jag skittrött idag. Så nu har jag parkerat mig i soffan med taxfree-tobleronen och ska titta på dåliga tv-program... En fredag i min smak!

Inga kommentarer: