söndag 24 maj 2009

Matdagbok och rapport från kvällen

Jag har börjat skriva matdagbok.

Det är bara att inse, har inte jag kontroll över maten så har maten kontroll över mig. Och då blir jag tjock.

Jag skriver inte så supernoga, inte nu i början i alla fall. Det viktiga är att få ner på papper vad jag faktiskt stoppar i mig.

Japp, jag har skrivit upp chipsen och morotskakan från i natt också. Ingen idé att låtsas, jag lurar bara mig själv. Det är jag visserligen alldeles för bra på, så nu nu är det total ärlighet som gäller!

Annars var det himla trevligt igår, förutom att jag föll för skräpmaten. Två goda vänner, två flaskor vin och några tapas. Ett klockrent recept för en bra kväll. Fokus var på sällskapet, men det var ändå skönt att vara ute bland folk. Även om vi trotsade trenden och satt inne.
Det är lustigt med oss människor. Det regnar hela dagen och är pissväder, men så tittar solen fram... Ca 15 minuter senare är uteserveringarna fullsmockade! Anything för att få sitta ute!

Sommar...

Inga kommentarer: