torsdag 30 oktober 2014

väntans tider..

Vad svårt det är att vänta. Och vad svårt det är överhuvudtaget. Jag hade ju bestämt mig, eller det har jag ju. Får jag jobbet så tar jag det. Men jag är ju så sjukt lojal, alldeles för lojal för mitt eget bästa och nu har ännu en sagt upp sig på jobbet. Min chef tycker det är jobbigt och det är mig hon pratar med. Jag, som sitter där med flyktplaner, men som håller god min än så länge. För ingen mår bättre av att hon får veta att jag sökt annat, särskilt som jag inte ens vet om jag får komma på riktig intervju. Fast det ska jag. Jag ska bara ha det här jobbet. Är det meningen, så får jag det, och då tänker jag inte ha dåligt samvete.
Annars har jag yogat och imorrn blir det en liten aw med favvokollegan.

3 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Håller tummarna här nere i Göteborg! Ha en fin helg! Så får vi höras snart! <3

Aurora sa...

Min pappa sade till mig en gång "Det är bra att du är lojal, men företag kommer aldrig att vara lojala mot dig. Om de behöver göra nedskärningar till exempel, då spelar det ingen roll att du har varit lojal, då kommer de bara att klippa". Försöker tänka på det ibland när jag har bytt jobb. Var lojal men var inte dum. De kommer inte att vara dumma för din skull.

Antoinette sa...

Tack för tummar! :)
och Aurora, det är precis sånt där jag behöver höra nu. Till syvende och sist skiter de i mig, så är det ju. Därför måste jag göra det jag känner är rätt för mig, OM/NÄR jag får chansen..

Kramar!