lördag 1 november 2014

måste man få nåt gjort då?

Lördag.
Borde städa, borde repa, borde klä på mig eller i alla fall borsta håret. Men jag slasar runt här hemma i stöket, i myskläder och rufsig tofs och slötittar på Masterchef, från olika länder och på diverse kanaler. Det regnar ute och har överhuvudtaget inte blivit ljust idag, bara det gör ju det slöa livet legitimt.
Det är så mycket som snurrar i huvudet just nu, dessutom. Jobbet. Min självbild. Hur jag är och hur jag uppfattas.
Hör precis en reklam i bakgrunden, jeansleggings som tajtar till och shapar upp i princip allt. Fine. Men när man tar dem av sig då? Och allt bara rasar ut? Lägger nog hellre de där hundralapparna på att jobba med grundmaterialet istället.
Gick med i en utmaning, att under hela november röra på mig minst 30 min per dag, samt äta mer hälsosamt. Struntar i socker gör jag ju redan, så jag tänkte att det där med minst 30 min motion skulle bli en bra motivationshöjare. Idag blir det nog inte mer än en promenad, regn, mörker, kyla och skruttväder does that to me.. Jag skulle ju kunna åka ner till gymmet, men nä.. Jag har inte kommit igång med det, skulle behöva en riktig genomgång för att känna mig bekväm.

Jag är sådär sådär gråtmild idag också. Eller överhuvudtaget för tillfället. Folk dör, inte nån jag är jättenära, men ändå såna som har betytt nånting. Jag saknar brorsan sjukt mycket just nu. Vill bara gå och ta en öl, prata skit och bli irriterad för att han är så envis.

Nähä. Nåt mer avsnitt av Masterchef kanske, sen ska jag i alla fall börja städa. Om inte annat för att det är så skönt när det är gjort.

Inga kommentarer: