måndag 24 november 2014

lazy day

Idag vaknade jag strax efter åtta. Ute blåste det så jag nästan trodde att träden på bakgården skulle välta, så jag bestämde mig för att det här var en sån där dag då jag inte skulle behöva göra någonting. Och det är precis vad jag gjort. Jag har i princip suttit i soffan hela dagen, kollat serier, tv, ätit lite, druckit kaffe..
Jag har inte diskat, promenerat, yogat, plockat upp kläder ur tvättkorgen eller något annat nyttigt.
Och det känns bra! Jag har kunnat tokslappa helt med gott samvete. Ett friskhetstecken, om något.
Grannen messade om promenad, men när vi insåg att det börjat spöregna gav vi upp den idén. Hon har börjat dejta, förresten, och träffat nån jättemysig snubbe med massor av pirr vid första ögonkastet. Jag blir lite avis och inser att det snart är dags att ge sig ut igen. Snart.

Annars håller jag på att småpilla med Londonresan. Kollar festivalpass, flygtider.. Åker förmodligen redan kvällen innan och passar på att hälsa på kusinen.

Nej, åter till soffan. Vet ni att man kan titta på "Law and Order - Special Victims Unit" typ hela natten om man bläddrar mellan kanalerna? Såna matnyttiga saker man upptäcker som sjukskriven.

2 kommentarer:

Iamtheloveliest sa...

Shit vad skönt! Ta hand om dig!

Antoinette sa...

Det var det verkligen. och jag är glad över att jag kan slappa utan ångest och myrkryp..
Kram!