onsdag 19 november 2014

sista inlägget

Inte i den här bloggen, förstås. Men.

Jag har bestämt en sak.
Jag kommer inte skriva mer om mitt dåliga mående.
Det är jättebra att jag haft utrymme att fundera, grubbla och komma fram till att jag får leva med det här mer eller mindre. Att jag är skör, att jag kommer att trilla ner lite då och då. Att jag aldrig kommer bli "frisk", även om jag kommer att ha långa perioder när jag mår alldeles utmärkt.

Men om jag fortsätter att älta här i bloggen så kommer jag att cementera något som är negativt och det vill jag inte. Jag vill fokusera på det som är bra och roligt i mitt liv. Jag tänker att om jag skriver om sånt, och inte så mycket om vad som är jobbigt, så blir det roliga och bra det som blir centralt i mitt liv. Inte så att jag stoppar huvudet i sanden och inte låtsas som att verkligheten finns, men fokus på rätt saker, liksom.
Av erfarenhet vet jag att ältande är dåligt för mig.
Bra för mig är att hålla mig fysiskt aktiv, äta nyttig och god mat (inte halvfabrikat och mackor), sova ordentligt, helst 8 timmar per natt, att sjunga och att träffa härliga människor, de där som jag har turen att ha i mitt liv. Undvika slösurfande och slöTV-tittande. Och, inte minst, att tänka positivt och inte fastna i ältande och dåliga tankebanor.

Så. Imorgon träffar jag min läkare. Jag ska prata medicin med honom, för jag har nog bestämt mig för att jag hellre äter medicin nu ett kortare tag än att behöva äta flera år sen, när jag slagit i botten igen. Jag ska berätta om symptomen jag har, som jag känner igen från förr. Sen är det fokus framåt och uppåt.
För det är det jag vill.

2 kommentarer:

Tears and pearls sa...

Så behöver vi alla tänka :) You can do it! Stöttar, peppar och finns här! <3

Antoinette sa...

tack vännen!Ja, fokus på det bra nu.
Kram!!!