måndag 10 november 2014

det finns sånt som är bra också

Okej, men ett motviktsinlägg då.
Jag var på yoga nyss och jag kände mig riktigt stark. Fortfarande lite försiktig med ryggen, men det kommer. Jag har ändå gått 1-2 gånger i veckan rätt regelbundet nu. Dessutom klarar jag av en balansövning nu, som jag inte gjorde innan, bara för att jag bestämde att det var jag som bestämde över mina muskler. Då bara funkade det. Intressant.

På torsdag kommer en av de fina hit, hon som flyttade hem igen. Vi hörs inte jätteofta, men hon finns där och nu kommer hon hit, till mig. Det gör mig glad. På fredag får jag träffa en annan fin, fast en ny. En bloggvän, som jag inte träffat förut, hon som är så lik mig fast ändå inte. Det är spännande, lite pirrigt, men jag känner på mig att det kommer bli toppen.

På lördag ska jag, enligt planen, hem till min frisör och hans man på middag. Det måste jag förresten kolla om det fortfarande är på. Jag har hört så mycket om deras middagar och matkreationer innan, så det ska bli kul att se vad de bjuder på.

På söndag händer det flera saker. Jag ska dels provsjunga med en tjej, det liksom bara blev så. Vi satt på chatten i helgen (tävlingar på tv:n via datorn, chatten på paddan bredvid) och plötsligt fick jag ett privat mess med frågan. Så vi får se hur det låter. Eller höra, kanske. Sen, på eftermiddagen, blir det wok med J, som jag också träffar alldeles för sällan. Wok och prat, det blir en fin avslutning.

På vägen till och från yogan pratade jag med både farmor och mamma. Också sånt som det aldrig finns tid till annars.

Så det händer ju bra saker. Jag måste komma ihåg det. Också.

Inga kommentarer: