söndag 2 november 2014

2. 5 saker jag tänkt på idag

1. Jobbet. 
Ju mer jag funderar på det, desto tydligare blir det. Jag måste göra något annat. När det släppte den där gången, för några veckor sen, så släppte det ordentligt. Sen om det blir nu eller efter sommaren.. Jag har en plan. Eller, några planer. Ni vet. Fast helst får jag ju jobbet jag sökt (och slutar inom kort) för jag är så rätt person för det!

2. Vänner
Tillbringade eftermiddagen med en vän och hans familj ute i Hellas. Han och jag sprang/gick 5 km-spåret, medan hans fru och ungarna plockade mossa och lajade runt. Det är så fint när man kan hitta helt nya sätt att hänga. Vi har känt varann i 20 år, drygt, och aldrig tränat ihop. Sen gick vi på fik allihop. Man måste ju balansera. Så vi tänkte, att det här kan ju bli vår nya grej. I alla fall nån gång i månaden.

3. Pengar
Att ha/inte ha. Jag har oftast inte. Kommer inte att ha så mycket heller, beroende på vilka planer som går i lås (se punkt 1). Men, även om livet är lättare med pengar så är det ju inte allt. En sak som är säker är i alla fall att jag måste bli bättre på att hålla i dem. Pengarna.

4. Städning
Jag har tänkt att jag skulle städa idag, men det har jag inte gjort. Jag har sprungit och umgåtts istället.

5. Sång
Samma där, jag har tänkt att jag skulle repa, men det har inte blivit. Nåväl, jag hinner imorgon. Efter att jag städat.

Jag behöver inte tänka på mat idag iaf, eftersom jag åt på fiket. Det går ju dock emot punkt nr 3.. Hm.

Inga kommentarer: