onsdag 15 oktober 2014

en uppdatering om jobbelände och sånt som är bra

Jag har blivit beskylld för att uppdatera för sällan.. Haha. Men det är ju det att jag inte tror/förstår att någon kan ha intresse av mitt lilla ointressanta liv!
I vilket fall, det kan nog vara bra att uppdatera lite oftare. Bara bra att få skriva ur mig, högt och lågt.

Idag har det varit en något bättre dag. Jag pratade lite med en kollega som såg situationen precis som jag, vilken lättnad. Ett tag trodde jag att jag var helt fel ute, men nu känner jag mig på spåret igen. Konstigt det där, när jag egentligen vet att jag är bra på det jag gör. Jag gillar inte riktigt att självtvivlet kommer så snabbt. Imorgon ska jag hur som helst gå till doktorn och tala om att måendet är sisådär. Bara så han vet. Och att magen pajar ihop hela tiden, jag väntar ju på en gastroskopi, fast remissen verkar ha seglat iväg nånstans.
Jag tänker i alla fall fortsätta söka jobb. Det jag jobbar med nu kan jag bara göra om allt är bra i arbetsgruppen. Det är det nästan aldrig på arbetsplatser som min, så det är bara att gilla läget och leta vidare, särskilt som lova runt och hålla tunt har visat sig vara en aforism som stämmer med hur min chef fungerar. Jag vill inte gå omkring och vara sur och bitter och då är det bara att göra nåt åt det. Jag har hittat några som skulle passa mig perfekt. Nu ska bara arbetsgivarna fatta det också.

Sen var det kören idag. Mitt andningshål, för tillfället, flykten från vardagen. Fast jag kan fortfarande inte sjunga, målbrottsrösten funkar inte alls i mellanregistret. Det var längesen en förkylning slog så hårt mot rösten (ännu en anledning att byta yrkesbana), men jag har bestämt mig för att ta det lugnt och inte stressa fram något. Det är kul att sitta och lyssna också.

Nu sitter jag här vid datorn. Slösurfar, bloggar, dricker varm choklad med rom. Klockan hinner bli mycket, men jag tar lite sovmorgon imorgon, eftersom vi har "kris-möte" på kvällen, så strunt samma. Och sen är det bara fredag kvar och sen är det HELG och jag ska gå ut, hör och häpna.

2 kommentarer:

Tears and Pearls sa...

Vilken rom? Vilken slags choklad? :) Tänkte jag skulle bli en sån där "mysig" människa när jag har flyttat ;) Hoppas du får en trevlig och fin helg! Unna daj sa ja te daj! Puss och kram!

Antoinette sa...

Bacardi gold och gammal hederlig varm choklad på lättmjölk, strösöt, ekologisk kakao, vaniljpulver och lite kardemumma! :) Mer "mys" åt folket! Ha en härlig helg du med, fining! Puss!