torsdag 23 oktober 2014

Jag är här nu

Allt gick bra. Med resan, alltså. Det visste jag väl iofs, jag har ju flugit själv ett gäng gånger förut. Visst var jag tvungen att checka in väskan (utan avgift) eftersom planet var så fullt att alla kabinväskor inte fick plats, men som tur är räknar ju alltid Ryanair med att flyget slanta längre tid än det egentligen gör, så jag hann med 12-bussen ändå.
Det är lustigt hur lätt det är att komma hit nu. Fjärde gången blir det och det känns liksom som hemma. Att kliva av på busstationen, gå på solvarma gator några kvarter till porten, låsa upp, ta hissen till fyran och sen bara... Vara här.
Det känns helt okej att vara här själv. Speciellt på dagen, då är det hur lugnt som helst. Jag gick ut en sväng nu på kvällen, men gick ganska snart hem. Dels är jag trött, dels är det inte lika roligt att vara ute själv på kvällen. Längre än en weekend vill jag nog inte resa själv. Det är det där med att dela minnen också.
Annars har jag insett att jag verkligen inte gillar att resa. Att vara borta, absolut. Upptäcka nya ställen, se nya platser. Men resandet i sig, nä. För ett HSP-kontrollfreak som jag. Stress, köer, trångt och mycket dumma människor.. Jag som kan tycka det är jobbigt att åka tunnelbana!
Men, nu är jag här. Jag har handlat den obligatoriska skinkan och osten. Jag skulle köpt melon också, men det fanns inte skymten av en enda melon på Consum, så det blev en liten besvikelse. Fast jag klarar mig nog med päron och persimon. Imorgon är planen att ta en springtur, sen en sväng på fredagsmarknaden och så stranden. Jag har fortfarande inte bestämt om jag ska unna mig en solstol eller om jag ska köra budgetvarianten med bastmatta. Vädret är som svensk sommar, när den är bra. På dagen så varmt att man gärna sätter sig i skuggan emellanåt, kyligare på kvällen. Det märks att det är lite lågsäsong också. Stranden var fortfarande ganska välbesökt, men det var mycket lugnare på strandpromenaden nu på kvällen. Mitt favoritglasställe har stängt också. Och Ale-Hop säljer varmvattensflaskor istället för strandväskor.
Nu ska jag lägga mig. Lyssna på alla konstiga ljud, som blir så mycket större nu när det är mörkt. Men det känns ok ändå.

Inga kommentarer: