tisdag 7 oktober 2014

förkylning och funderingar

Så, förkylningen gav inte med sig och jag insåg att det ändå var bäst att stanna hemma några dagar. Snorfylld, hostig och låter som en dålig audition till Idol så fort jag försöker ta en ton. Men, det är inte helt fel att sitta i soffan och maratontitta på serier när vinden viner och regnet smattrar mot rutan.

Jag funderar också, tittar inte bara på tv och spelar Farm Heroes Saga på mobilen. På jobbet, till exempel. Jag har börjat ta det för allvarligt. Eller ta mig själv för allvarligt, på jobbet. Jag gillar att vara seriös och att vara bra på mitt jobb, det är inte det, men det tenderar att bli lite för mycket. Lite för märklig relation med chefen, jag hamnar i nån slags mellanroll och det känns som att jag måste ha koll p allt. Det har jag för det första verkligen inte betalt för. För det andra skapar det lite prestationsångest och kontrollbehov. Sånt klarar jag mig utan, faktiskt. Och jag tänker som så att om jag nu inte skulle vilja stanna på just den här arbetsplatsen så finns det många andra som skulle vara glada att få mig.
Så funderar jag om jobb.

Jag funderar lite på män också, fast bara lite. Nu fokuserar jag mest på mig själv, äta bra, träna, må bra, men ändå. Lite finns de där i tankarna, männen. Om inte annat för att jag skulle vilja att någon tog i mig, åh, som jag vill det. Någon som rör vid mig med, vad ska man säga, åtrå? Kåthet? Någon som bara inte kan låta bli.
Lite så funderar jag, om män.

Jag funderar på vänner. Att göra saker, veckorna liksom bara tar slut och jag hinner eler orkar knappt göra något. Det är tråkigt. Jag vill ut och uppleva, leka, prata. Fast just nu är jag förkyld och innan dess hade jag ont i ryggen och jag har obsessat för mycket med jobbet och det är mörkare nu och det finns så många ursäkter! Jag måste strunta i ursäkterna.  Ge mig ut och försöka hitta de där vännerna som också vill hitta på saker, som inte fastnat i samboskap, barnskaffande, vad vet jag. Föregå med gott exempel, kanske? Och ja, jag måste vila också, ladda om, mellanlanda, men inte hela tiden?

En dag till hemma, tv-serier och te med honung. Sen är det dags.

Inga kommentarer: