söndag 19 oktober 2014

Den perfekta helgen

Jag har haft en helt underbar helg. Precis sådär som jag vill att mina helger ska se ut. Den kunde innehållit lite träning också, det hade varit fint om jag orkat, men det är helt ok utan.
Först; en slapp fredag i soffan. Hämtmat och lagom dålig tv. Lördag; upp klockan 9 för att lägga i en tvätt. Tvätt och lite slappande, sen iväg till frissan. Kaffe, uppfräschning av toppar och färg, samt massor av skvaller. Äntligen blev det av att bestämma ett middagsdatum också. Han har ju lovat att bjuda hem mig så jag får se deras nya hus, men tiden bara går.. Nu är i alla fall ett datum bokat.
Efter en sväng hemma åkte jag iväg för att träffa en ganska ny kompis, en tjej jag lärt känna genom M. Hon har flyttat, men var nere i stan för diverse spelningar och bjöd med mig. Just innan jag åkte var jag ärligt talat sådär sugen, ni vet, det regnar ute och soffan lockar.. men oj vad glad jag är att jag inte stannade hemma! Dels är hon jäkligt rolig, dels var bandet sjukt bra. Efter spelningen tänkte vi dra till Fashing, men kön var inte att leka med. Det blev en öl på Clarion Sign och sen hemgång.
Idag sov jag till halvtolv. Pappa kom och hämtade mig vid ett för en köttbullelunch och lite prat inför Spanienresan. Resten av söndagen har jag spenderat i soffan.
Visst borde jag tränat, städat.. Men det var så skönt att låta bli!
Och det här är en parentes, men det stör mig återigen att tankar på jobbet förstör delar av min helg. Jag kan inte släppa det och jag kan inte låta bli att fundera på om det är värt det? Jag kanske inte måste ha en hög position, om jag nu ens kommer att få det inom detta företag, det kanske är läge att göra allvar av mina funderingar, på riktigt. Jag har ju alltid möjlighet att ströjobba, ger inte lika mycket cash, men jag slipper allt ansvar och alla kvällsaktiviteter. Plus att jag väljer själv om/när jag vill jobba. Helst skulle jag verkligen vilja att något av jobben jag sökt skulle funka, att de vill ha mig. Det vore det allra bästa, så håll tummarna!

Inga kommentarer: