söndag 12 oktober 2014

Om jag får röra mig så mår jag bättre

Hemma.
Fattar ni vilken tortyr det är att vara iväg på en körhelg när man inte kan ta en ton? Internaten är alltid mysiga, trevliga, roliga och uttröttande, just nu kanske lite extra så. Jag är känslig just nu. Skör. Tänker mycket, kanske framförallt på min jobbsituation. Den är inte rolig och jag måste ta mig en allvarlig funderare på vad och hur jag ska göra. Men jag tänker mycket på allt, för mycket. Kanske är det mörkret, jag vet inte, men jag har en dipp just nu helt klart. Egentligen borde jag nog bara välkomna den och låta den dra över, men det finns fortfarande så mycket rädsla. Att det inte drar förbi, utan stannar kvar. Om jag kunde bli frisk från förkylningen nån gång, så jag kan börja springa igen, så vore det så väldigt mycket enklare att leva.

Ikväll unnar jag mig i alla fall thaimat (igen) och lite choklad. Och ett varmt bad.

Inga kommentarer: