söndag 26 oktober 2014

ibland hatar jag mina nojor mer än annars. Och att jag inte lär mig mota dem.

Åh, jag är så nojig att jag ska ha glömt en platta på i lägenheten! Jag gjorde espresso imorse, men det var tidigt och efter det har jag ju rört mig i köket och diskat och grejat. Grejen är att det är trångt i köket och när man diskar står man väldigt nära plattan jag använde till kaffet, nästan med högerarmen över den, så jag borde ju märkt om den var varm fortfarande. Förmodligen, troligen, stängde jag av den så fort kaffet började koka, så där som man gör, men det är så jobbigt att jag inte har en supertydlig bild av att jag gjorde det! Att jag inte lär mig, jag måste verkligen göra sånt där ordentligt. Sån jävla ångest och städet kommer inte förrän imorrn..
Men jag är nästan helt säker. Jag minns att mjölken inte var så varm, att kaffet fick stå en stund innan jag hällde upp det. Att jag sen höll på att hälla ut mjölken som var kvar, tömma soppåsen och som sagt diska och fixa. Jag MÅSTE ju ha märkt om plattan var på, på högsta dessutom. Dessutom stänger jag alltid av plattan med automatik, varför inte denna gång, liksom.
Men fy fan vad jobbigt innan jag får veta.. Det är ju inte som att jag kan kvista över och kolla.

Inga kommentarer: