fredag 10 oktober 2014

welcome to my friday

Välkommen till min fredagkväll. Hämt-thai, Cola Zero, Idol och möjligen min nya drog, varm choklad med rom, lite senare.
Det blir lugnt ikväll. Med förkylning på väg bort (håll tummarna) och körinternat hela helgen gäller det att vara lite smart. Idag har jag jobbat i alla fall. Ojoj. Det är lite skevt på jobbet just nu, kan man väl säga. Eller så här. Det är grupprocesser rakt av. Vi har haft vår smekmånad och nu är vi inne i konfliktfasen. Vi börjar upptäcka varandras svagheter och irritera oss på dem, allt är inte så där rosenrött, härligt längre. Det är med andra ord helt normalt, men för mig då, högpresterande, ångestbenägen och hyperkänslig, blir det ju lite småjobbigt.. Vi ska ha ett möte nästa vecka och "prata ut" och det är bra. Det kommer att lösa sig. I vilket fall, nu släpper jag jobbet för denna vecka. Så!

Ett bra sätt att släppa jobbet är att göra nåt annat direkt efter, till exempel träffa en av de bästa och dricka sjukt gott kaffe. Min storebror by choice och jag. Kaffe, bulle (både han och jag njöt lite extra, för ingen av oss ska egentligen just nu), såna där samtal som man bara kan ha med nån som känner en utan och innan och accepterar en precis som man är. "Jag har varit på kurs och du dök fan upp i tankarna hela tiden! Kursledaren, det var liksom du. Ni var lika, personligheten, men annars också. Ni bor till och med i samma område! Fan, det är ju sånt där du ska göra!" Kärlek, den där sorten som man inte behöver tvivla en sekund på. Och peppen att kanske söka sig vidare, bli nåt annat, nåt mer.. Vi får se.

Ett annat bra sätt är att ha en hobby som i princip tar över ens liv. Som kören. Tur att jag älskar det, det och dem. Alla körsystrarna, min stora, galna, underbara, dysfunktionella extrafamilj. Vi har låttema i helgen och jag har valt Kiss. Det blir en t-shirt smyckad med en stor pussmun och massor av läppstiftsmärken. Att se hur de andra har tolkat temat är nästan det roligaste av allt.

Nehej, nu är det tillbaka till tv-soffan. Nästa helg blir det utgång, det ser jag fram emot, redan!
Jo förresten, en sak till. Är så himla glad, för jag läste just en blogg, av en som läser min blogg och tycker om den och så skriver hon om det och då blir jag himla glad och rörd. Fina människor, då spelar det liksom ingen roll att man har fredagskväll i soffan. Ser fram emot att träffas och prata massa trams och allvar. Innan nyår, så ser pakten ut..

Inga kommentarer: