fredag 25 juni 2010

Sömnlös i Sörbyn..

Klockan är 3. På natten. Och jag kan inte sova.
Det är myggor i mitt rum. Jag hör dem, men jag ser dem inte. De jäklarna. De kunde åtminstone ha anständigheten att visa sig, så jag kan slå ihjäl dem.
Det är ljust ute. Japp, jag är i Norrland. Det är riktigt ljust, trots att det nyss regnat.
Alldeles nyss kom ena katten in. Han såg mig där jag satt vid datorn, kom fram till fönstret och tittade uppfordrande på mig. Det var bara att resa sig och släppa in honom. Han var hungrig. Det var jag också, ännu en orsak till sömnlöshet, men nu har jag ätit ostmackor.

Senare idag är det midsommarfirande i parken. Riktigt, traditionellt, med lövad stång och små grodorna. Och mygg. Massor av mygg. MyggA är min bästa vän just nu...

3 kommentarer:

been there done that sa...

Då är vi nästan grannar nu då =).

Trevlig midsommar

Antoinette sa...

Haha, jag tänkte på det när jag såg vad du skrev.. Tror vi har liknande jobb dessutom.. Är du egentligen jag? ;D

been there done that sa...

ha ha kan vara så =P