måndag 14 juni 2010

Fyrkant

Jag känner mig som en fyrkant i en värld av cirklar.
Allt blir fel. Orden blir fel. Tonfallet är fel. Hela jag är fel. Jag är kantig och jag stöter i andra och de blir sura av saker jag säger som inte alls är menat att bli sur för. Men rösten är kantig och öronen som lyssnar är runda, klart det blir fel. Jag passar inte in i sammanhanget, inte idag.

Ibland undrar jag. Det kanske är nåt fel med mig ändå. Att vara så här kantig. Inte kunna styra röst, ord, mening.
Jag vet inte. Men det känns så.

3 kommentarer:

Maria sa...

Inge kul att känna så. Jag undrar om känslan mest finns på din insida? Jag känner inte igen dig som en fyrkant i alla fall. Sen tycker jag att en hel del människor är skumgummiflobberrunda i alltför stor utsträckning och det är inte vår uppgift att få dem att passa in i världen. kram!

Amy Glaad sa...

Håller med föregående talare! Jag träffade dessutom dig igår, och du var inte kantig! det inte några som helst fel med dig! Så det så.
PUSS

Antoinette sa...

Tack hörni!
Men jag blir så trött på att folk tror att jag är arg när jag är engagerad, sur när jag är trött och bitsk när jag är på...
Fast i och för sig. Det kanske faktiskt är deras problem, inte mitt...