måndag 28 juni 2010

Hur jag vill ha det

Jodå, jag är inne i en sån där period. Tänkande. Grubblande.
Jag vet inte om det är för att jag är här. För när jag är här och träffar min styvbror och hans fru så slås jag av hur det kan vara. Hur det borde vara.
För de har det perfekta äktenskapet. Efter fem år och två barn rör de fortfarande vid varandra så fort de får tillfälle. De missförstår inte varandra med flit. De är vänner, samtidigt som det märks att det fortfarande finns en gnista. Det finns en respekt och en vilja att ha det bra, utan attt någon behöver förminska sig. De är säkert inte helt sams jämt de heller, men jag inbillar mig att det är en annan slags osams. Det är harmoniskt.

Jag vill ha det.

3 kommentarer:

-= Steamboat Willie =- sa...

Det vill väl alla ha? Sådana förhållanden.. vare sig det är poly, kompis, vän, äktenskap, whatever - så är det väl lite så man vill ha det?

Ja, jag vill också ha det... of course!

Anonym sa...

Ja... Så vill nog alla ha det. Låter som en dröm. Fast jag ska ju inte klaga, jag har det hur bra som helst i mitt förhållande. Men jag är fortfarande rädd att en dag hamna där, i den raka motsatsen till vad du just beskrev.

Antoinette sa...

Jo, ömsesidig respekt. Det är det som är grejen. Att det ska vara så svårt just i förhållanden?

Fariahn; såna som du och Tärningen får mig att hoppas. Ärlighet och kommunikation är nog enda grejen och det verkar ni ha er emellan.