söndag 20 juni 2010

Bakis, bröllop och fest

Jag har varit på bröllopsfest idag. Inte det där ståhejet som omöjliggjort biltrafik i city, nej, en vän i kören gifte sig. Och fyllde 100 tillsammans med den blivande maken dessutom. Det var svepskälet för festen, bröllopet skedde i hemlighet. Jag och några till visste om det innan, men större delen av gästerna fick veta det efter fördrinken. Det var jättetrevligt och jag drack inte en droppe alkohol. Skönt att veta att man fortfarande kan ha (och vara) roligt nykter. Ser framförallt fram emot att vakna utan baksmälla imorgon.
Inte som idag då. Var hemma hos A igår, för att fira semesterstarten. Blev sittande vid köksbordet och pratade och drack rosé. Mycket rosé. Mer än jag hade koll på. Så jag blev jättefull. Så där så att jag var tvungen att be taxichauffören på hemresan att stanna taxin så jag kunde kräkas i vägrenen. Så där full att jag somnade med bh'n på.
Ändå har jag mått okej idag. Varit och shoppat skor. Skulle INTE shoppa kläder, men råkade gå in på HM. Och de råkade ha rea. Ooops. Så jag råkade köpa en klänning (inte på rea), två par shorts och ett par byxor. Klänningen hade jag på festen ikväll. Jag var skitsnygg. Och snyggare ska jag bli...

4 kommentarer:

been there done that sa...

Visst är det märkligt att man råkas dricka för mycket och råkas köpa kläder bara så där. Jag lider också av den sjukan =P

Antoinette sa...

Ja, vad händer liksom? Helt plötsligt står man där i dikesrenen... Eller med kassar i händerna! :)

Heart vs mind sa...

Det är märkligt det där. Att man ofta shoppar som mest när man inte alls tänkt göra det. Eller när man eg har som minst med pengar. Jag har försökt sätta shoppingförbud på mig själv nu men "råkade" visst köpa inte mindre än 4 klänningar och en kjol häromdan...tillfällig sinnesförvirring måste det kallas va?

Antoinette sa...

Underbart!
Men visst är det så. Och de gånger man har pengar och är ute efter att köpa nåt... Då hittar man ingenting. Murphy's law, I guess...