torsdag 3 juni 2010

Att städa eller inte städa...

Jag är jättesugen på att skaffa städhjälp.
Samtidigt så sitter det så djupt i mig att man ska ta hand om sin egen skit.
Men tänk så skönt det vore... Inte vardagsstädandet, nån måtta får det vara, men någon som kommer 1 gång i månaden och storstädar kök och badrum och som dammar hyllorna. För det är det som är det tråkiga. Diska, tvätta och dammsuga kan jag göra själv.

Varje morgon går jag förbi en liten firma. De tar 150 kronor i timmen (eg 300, men så blir det avdrag och grejer). Tänk om jag skulle anlita dem fyra timmar en gång per månad?

7 kommentarer:

Anna sa...

Det skulle jag också vilja, gud så skönt att slippa storstäda. Det är ju inte någon favvosyssla direkt.

Var det några av boktipsen du kan tänka dig förresten?

Antoinette sa...

Visst vore det skönt? Och relativt billigt också..
Jadå, flera! :) Ska ta tag i det där i helgen.

Anna sa...

Ja, det var billigt det som du sett, verkligen något att fundera på. Jag tycker du ska satsa på det.

Du får berätta vilka böcker det blev sedan då.

Antoinette sa...

Ska tänka lite till.. :)

I will!

Pettiwoman sa...

Hade jag haft råd hade jag inte tvekat en sekund. Så jäkla skönt att kunna lägga den tiden på annat ju.

Kram

Fröken Juli sa...

Jag tycker tvärtom. Vardagsstädandet som man gör en gång veckan, dammsugning och städa toaletterna, är ju väldigt trist. Storstädning är ju betydligt roligare för då blir det ju riktiga resultat! (kanske säger en del om hur ofta jag storstädar..)

Antoinette sa...

Petti: ja, jag menar 600 spänn... Det kan det vara värt!
Fröken Juli: Men vardagsstädandet går ju så mycket snabbare när grovstädningen är ordentligt gjord! :)