tisdag 15 juni 2010

Omyndigförklarad

Alltså, mitt jobb.
Det blir bara värre och värre. Inte nog med att vi ska ha stor belastning på personalen, nu är vi omyndigförklarade också. Vi får till exempel inte be varandra att täcka upp om vi behöver gå tidigare. Nej, då måste vi ringa vår arbetsledare (som är på plats 1 dag i veckan som mest), så ska hon ringa och fråga vem som kan täcka upp. Logiskt, eller hur? Inga egna initiativ, tack! De borde skriva en handbok i "hur man får en passiv och missnöjd personal".
Jag blir så trött. Är det något jag avskyr så är det att inte bli betrodd. För jag gör mitt jobb och mer än så. Och om nån tänker börja räkna minuter, så kan de stoppa upp nånting.
Nä, jobba till jul, så semestern jag tagit är intjänad, sen mot nya äventyr...

6 kommentarer:

Pettiwoman sa...

Fler än jag som är lite less på jobbet just nu
:o(

Kram

Antoinette sa...

inte så lite heller!!!

Anonym sa...

*skakar på huvudet* Hur korkade kan egentligen de som bestämmer bli?

Antoinette sa...

Ja, vad hände med ge och ta? Jäkla dumskallar. Det har inte funkat så bra på en annan enhet, men hos oss funkar det skitbra, så varför straffa oss?

Anna sa...

Jag får nästan sammanbrott när jag läser sånt här, det finns inget värre än att bli förminskad och behandlad som att man är mindre vetande. Det förekommer på mitt jobb också ibland och jag blir så jävla sur. Idioter.

Men snart snart du...Fredag är din sista dag va? Jag jobbar söndag som sista och det är nära nu, så jäkla underbart skönt det ska bli!
Kram

Antoinette sa...

Jag vet!
Men ja, fredag är sista dagen. Sen är jag ledig i 28 härliga dagar!
Kram!