torsdag 19 november 2009

Jag har bestämt mig

Jag har bestämt mig.
På måndag säger jag upp mig. Utan jobb, utan säkerhet (fast att jag inte skulle få ett jobb inom rimlig framtid är osannolikt).
Men grejen är att jag har bestämt mig. Jag ska inte vara kvar och då känns det så falskt att inte säga något när min chef pratar om framtiden, planerar inför våren och allt...
Jag fixar inte det.

Igår var jag, trots min envisa influensa, på en intervju. Ett mycket intressant jobb. Det handlade om att vara med och bygga upp en verksamhet, något som skulle vara så roligt. Jobbigt, visst, men roligt. Att kunna få påverka redan från början. Jag har gjort det en gång, men det var när jag var alldeles färsk i branschen. Lite skillnad nu, 13 år senare. Jag gillade chefen också. Så mycket att jag t o m berättade lite snabbt om min depression. Naturligtvis visade det sig att hon också haft en. Förvånande - nej. Hoppas att jag blir aktuell.

Fast just nu är jag ganska låg igen. Jag märker att jag blir det när jag inte träffar folk. Jag blir osäker på att folk verkligen gillar mig. Och så saknar jag att sjunga och att träffa alla där. Jag vet att jag är borta för att inte riskera att smitta ner dem, men jag känner mig ändå som en svikare. Kanske ska försöka trotsa hostan och ta en promenad, det brukar kännas bättre efter det.

5 kommentarer:

Anna sa...

Åh vad bra att du bestämt dig, visst känns det lite som en lättnad nu ändå även om du inte vet hur framtiden ser ut? Hoppas du får jobbet nu då! Kram

Anonym sa...

Wow, vad härligt! Grattis, eller vad säger man? Önskar att jag kunde göra som du men jag är i fel bransch, min är i kris och det finns inga jobb...

Antoinette sa...

Ja, det är skönt. Lite läskigt, men absolut mest skönt.
Jag hoppas också att jag får jobbet, men annars finns det andra... :)

Kramar

Maria sa...

Heja! Bra där! Och jag gillar dig!

Antoinette sa...

Tack!! :D