söndag 29 november 2009

alla gör samma lika!

Idag läser jag runt på bloggar och inser att nästan alla har städat. Adventsstädat. Dessutom har nästan alla druckit glögg, ätit pepparkakor eller lussebullar och myyyyyyst.

Och det har jag med!
Haha. Jag lade upp det rätt snyggt där va? Verkade lite som om detta skulle bli ett sånt där hånande "alla gör likadant"inlägg?

Och det är klart att alla gör likadant, men det är ju det som är lite mysigt med advent!

Jag passade på att bjuda kvartetten på glögg och lussebullar när de kom. Det är bra med kvartetten, man kan göra de där familjegrejerna som man inte kan göra annars för att man inte har nån egen familj.

Förresten funderar jag på att skaffa katt igen.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag har inte gjort något av det där, jag har suttit på tåg i 8 timmar i dag. Eller jo, jag tände adventsljuset när jag kom hem.

Anonym sa...

Jag vill oxå ha katt!! Men samtidigt tycker jag det är synd att stänga in den... bor iofs på nedre botten men den kan ju ändå inte öppna dörren själv o ute på gatan är det mkt trafik.

Vad funderar du på för sort?

Antoinette sa...

Det är mysigt med adventsljus!

Jag har funderat på att ta en från nåt av katthemmen... Men nu var det en bekant som tagit hand om en hittekatt som visade sig vara med ungar. Så i så fall blir det en av dem. :)