måndag 23 november 2009

Over and done

Jag gjorde det.
Jag sa upp mig.
Och det blev inget drama. Jag behövde inte förklara mig in absurdum, eller stå till svars för något.

Det är skönt att ha det gjort. Det ger mig dessutom lite eld i baken att hitta något nytt.
Imorgon kommer nästa pärs, att berätta för kollegorna. Men det löser sig.

De var som att något släppte ändå, för nu har jag skitont i höger axel. Jag har förmodligen gått och spänt mig. Ska ta en kvällspromenad sen och ett varmt bad, så blir det nog bättre.

3 kommentarer:

Maria sa...

Bra! Hur länge jobbar du kvar?

Anonym sa...

Vad skönt! O får du inget nytt precis direkt kanske du kan få en månad eller två hemma där du kan vila, motionera, återhämta dig innan nästa jobb tar vid - för du verkar ju inte behöva gå arbetslös så länge så många intervjuer du går på :o)

Antoinette sa...

Jag har eg tre månaders uppsägningstid, men hoppas få ett jobb som börjar i januari. Och hoppas att de släpper mig, men det brukar inte vara något problem. De hade tydligen haft folk på intervju för en annan tjänst, så det fanns lite folk att välja på.
Det är nu man önska att man jobbade som säljare, så man kunde bli arbetsbefriad... :)