fredag 13 november 2009

Det tar sig, sa pyromanen...

Jodå, lite bättre idag. Inte lika nattsvart och trist.

Om en liten stund åker jag till faderskapet. Ska bada bastu, äta mat och förhoppningsvis våldsgosa lite med det svarta djuret.

Nu har jag en ny intervju bokad. Det var faktiskt det som väckte mig idag, att de ringde från ett av ställena jag sökt på. Men hon verkade inte alltför orolig över att jag låg hemma i influensa, hon bokade glatt in en intervju på onsdag.

Annars.. Jag har tittat på en film som jag hittade här hemma, "förälskad/förvirrad". En ganska typisk fransk romcom. Helt ok.
Just det, jag såg ju "Dumpa honom". Hmm. Jag kunde förstås skratta en del, eftersom jag som sagt inte har nåt på g som jag behövde känna igen och därmed få ångest för, men jag vet inte.. Boken är ju väldigt tydlig och rak med att; är det "så och så" då vill han inte ha dig. Jag tyckte filmen gav ett ganska dubbeltydigt message (jamen jag kommer inte på vad det heter på svenska, patetiskt, jag vet...), att "jo men kanske du är undantaget ändå"... Och sånt trams vet jag inte om jag vill höra...
Jaja, det var helt ok underhållning för en influensasjuk på-väg-att-bli-oskuld-pånytt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, jag tyckte oxå att filmen gav dubbla budskap, slutet var för sött i jämförelse med resten av filmen. Så nä, jag gillade den inte alls.

Skönt tat höra att du känner dig bättre till mods!

Antoinette sa...

precis! Typiskt jäkla hollywoodending!

Tack :)