söndag 1 november 2009

Jag blir så jävla irriterad!

Skit.
Mitt goda humör försvann på tunnelbanan.

Skulle möta upp pappa halv, fixa en grej och sen åka och fika. Fem i halv ringer han och säger att han är en halvtimme försenad. Kul. Och det är inte första gången, så här är det jämt. Han tycker jag kan stå och vänta en halvtimme vid Hornstull. Jag blir irriterad och säger att då åker jag hem och får saker gjort istället, så kan han höra av sig när han har fixat den där grejen som jag faktiskt inte behöver vara med och fixa. Då blir han irriterad och säger vi får se. Vi lägger på och jag får ångest. Över min reaktion. Vilket är helt fel, för det är okej att bli irriterad när nån är minst 30 minuter försenad, eller hur?
Men ångest får jag i vilket fall, mitt goda humör och min sköna morgon är som bortblåst och jag känner mig stressad och frustrerad. Skit!!!

Nu har jag i alla fall fått skriva av mig, jag har tagit en halv ångestdämpande, nu ska jag ta en hemmakardemummalatte och så får vi se vad som händer.

3 kommentarer:

Maria sa...

Mäh! Du har ju rätt! Tidstjuvar kan sno sin egen tid och låta andra vara ifred. Hobbypsykologen säger att du inte bär skuld för andras oförätter; oavsett historik.

Antoinette sa...

Tack!!!!

Anna sa...

Haha, jag håller helt med hobbypsykologen ovan!