tisdag 24 november 2009

Det är skönt när det vänder

Vad skönt det är när något man trodde skulle bli jobbigt och tröttsamt visar sig bli roligt och energigivande!
Precis så var det idag, men det kanske ni redan gissat.

Stämrep hemma hos mig. Mail efter mail under dagen; jag orkar, hinner, kan inte... Tills slut var vi bara hälften och inget av det jag planerat gick att genomföra. Så det var bara att tänka om. Vända på en femöring, skulle man kunna säga.
Och så blev det bra. Mysigt, roligt, givande. Sånt gillar vi.

Annars har jag ont i ryggen. Det är massagestolens fel. Vi har skaffat en sån på jobbet och jag har legat i den två dagar. Det är jätteskönt när man ligger i den, men nu gör det ont. Undrar om det är spänningar som löses upp? Eller bara knådat på fel ställen?
Skulle kunna vara spänningar också. Jag berättade för kollegorna idag. De blev ledsna, men glada för min skull, för att jag kommit till ett beslut. Kändes lite konstigt, men nu vet de. Nu är det bara resten av företaget... Jag tar det sen. Orkar inte innan julfesten, då blir det bara massa snack om det och det vill jag inte. Jag har liksom ingen lust att upprepa mig 50 gånger...

Förresten, nu har chefen på jobbet jag vill ha börjat ringa referenser. Det måste väl vara ett gott tecken?

3 kommentarer:

Aurora sa...

Ja!!!

Anonym sa...

Ja! Verkligen!!

Antoinette sa...

Bara att hoppas att de vill ha mig och att de vill ge mig en lön som jag vill ha!!! :)