lördag 21 november 2009

Men den här gången då!!!

Usch, jag har verkligen slappat till mig nu när jag har varit sjuk.
Insåg just att det är två veckor kvar till andra advent, vilket innebär två veckor till julkonserten. Jag får panik! Inte över alla sånger jag måste kunna, utan över mitt utseende.
Med början imorgon blir det nu operation späkning, i alla fall till andra advent. Sen kan jag vara "vanligt" nyttig. Tillbaka till ursprungsplanen; pulver på morgonen, nyttig lunch och sen fruktsallad eller havregrynsgröt till kvällen. Samt en timmes motion per dag. Det får jag nästan gratis bara jag promenerar hem från jobbet.

Ikväll äter jag naturgodis och cheddarpopcorn och låtsas att det inte är så farligt... Imorgon börjar allvaret!
Snälla håll tummarna för mig!
Jag tror jag ska plåga er med resultaten, för att hålla min motivation vid liv... Står ni ut med det?

Nu struntar jag i Transformers, som börjar på fyran, och kollar på "En Shopaholics Bekännelser".
Såg förresten på nåt debattprogram där man diskuterade att svenskarna konsumerar mer än nånsin, trots ekonomisk kris. Där satt en dryg snubbe och menade på att shoppingberoende, det finns inte. Det är ju bara att inte köpa. Seriöst, känslan när man köper nåt man verkligen vill ha eller gör ett fynd... Det är ju en adrenalinkick. Klart man kan bli beroende av den. Herregud, naiva människa...

4 kommentarer:

Maria sa...

Jag står ut!

Har också ätit cheddarpopcorn, de var goda!

Det kommer grå bra ska du se, kram.

Maria sa...

grå bra? jaaaa.

Anonym sa...

Man FÅR dippa, det vore konstigt annars. Man är ju inte mer än (sockerberoende) människa! :o)

Antoinette sa...

Maria, visst är de! Och ja, det grår säkert bra! ;) Jag ska plåga er med resultat minsann!
Smurfan, jag har dippat i två veckor nu... :S Men nu är det slut på dippandet! :)